U današnjem svetu, baziranom na ostavljanju utiska, ništa drugo ne može da simbolizuje Vašu firmu kao što to čini logo. 

Šta je zapravo logo? Zašto se koristi? Koji je njegov značaj?

Logo (logotip)

Logotip (grč. λογότυπος = logotipos), odnosno skraćeno logo je spoj grafičkih elemenata, simbola, ilustracija ili ikona koji označava proizvod, uslugu, preduzeće, događaj, osobu, predmet ili ideju. To je karakterističan simbol koji se može sastojati od slova (različitih tipografskih stilova), grafike i drugih kombinacija (dodatak slogana). Oblici, boje, fontovi i ilustracije (slike) se uglavnom razlikuju od ostalih na sličnom tržištu. To je deo vizuelnog identiteta kompanije i njegova uloga je stvaranje drugačije, jedinstvene slike na tržištu tj. diferenciranje od ostalih. Prvi cilj logotipa je trenutno prepoznavanje onoga što on označava (proizvod, uslugu, preduzeće, događaj, osobu, predmet ili ideju). Krajnji cilj logotipa je njegov doprinos jačanju brenda što rezultira većim uspehom firme.

Identitet firme
Identitet je skup svih aktivnosti koje preduzimate sa ciljem da Vas javnost prepozna na način na koji Vi to želite.

Brend
Brend nije isto što i identitet. Brend je reputacija, formirana od strane klijenata ili potrošača. To je njihovo mišljenje o Vama, vašem preduzeću, proizvodu ili usluzi. Ta reputacija je rezultat zbira Vašeg vizuelnog identiteta (čiji je logo važan deo), poruka koje šaljete, kvaliteta proizvoda ili usluge koje nudite, kao i svih Vaših postupaka. Znači, Vi ili vaš dizajner ne možete da kreirate brend. Samo javnost to može, i to je razlika. Identitet formirate sami, reputaciju svi ostali kao rezultat niza uticaja, od kojih je najvažniji upravo Vaš.

Zašto logo?

  • Razlikovaćete se od konkurencije.
  • Izdvojićete se od ostalih simbolom koji karaktetriše Vaš posao.
  • Obezbedićete sebi jasniju identifikaciju.
  • Omogućićete klijentima da formiraju lični odnos sa Vašim identitetom.
  • Otvorićete nove poslovne mogućnosti.
  • Komuniciraćete sa celim svetom putem efektne slikovne poruke.

Logo nije trošak, već dugoročno isplativa investicija. Imati logo standard je savremenog poslovanja.

Značaj i značenje logotipa

Ništa drugo ne može da simbolizuje Vašu firmu kao što to čini logo. Logo čini da se izdvojite od ostalih. Karakterističan simbol, jedan je od važnijih elementata bilo kojeg posla. Ništa ne može tako lako i efektno uspostaviti vizuelnu komunikaciju sa javnošću i uticati na formiranje identiteta Vašeg biznisa. Da li ste se ikad zapitali kakav je efekat logotipa na posmatrača? Kakve Vam slike prolaze kroz glavu kada neko spomene robne marke poput McDonaldsa ili Coca-Cole? Veliki broj ljudi će pomisliti na zlatno-žuto slovo M sa izraženim lukovima kao simbol McDonaldsa ili na specifičan pisani font kojim je ispisana reč Coca-Cola. Dakle, logotip je svakako značajan, ali ono što je interesantno, na način obrnut od ovog. Naime, kada Vam pomenu neku firmu, proizvod ili uslugu, njihov logo možda i nije prva stvar na koju ćete pomisliti. Ali ako Vam prvo pokažu logo, u 9 od 10 slučajeva moći ćete da identifikujete firmu, proizvod ili uslugu koju on označava. Podrazumeva se, naravno, da ste prethodno imali kontakt sa istim. Značaj logotipa leži u tome što ga potrošači ili klijenti lako pamte i povezuju sa firmom, proizvodom ili uslugom. Naravno, ukoliko je on jedostavan i efektan, kakav bi i trebalo da bude. Istraživanja pokazuju da većina ljudi bolje pamti slike nego reči, i to je tajna uspeha dobrog logotipa.

Video: Umetnost dizajna logotipa / The Art of Logo Design

Izbor boje pri dizajnu logotipa

Boja igra važnu ulogu u kreiranju logotipa, ali i kompletnog  identiteta.

Pojedine boje su prikladne za neke industrije i kompanije,  a druge nisu.

Tako su npr. jarke boje prikladne za nove kompanije koje se bave tehnologijom, dok  konzervativnije bogatije nijanse kao što su teget plava i šumsko zelena više odgovaraju finansijskim institucijama.

Boja je toliko važna da se kompanije trude da utvrde pravo i zaštite korišćenje odredjenih boja.

Kada birate  boju za novi korporativni identiet, važno je ispitati konkurentske kompanije i pokušati odrediti boju koja će diferencirati kompaniju  – učiniti je drugačijom od ostalihu iz te oblasti .

Osim toga, boje se koriste u svrhu buđenja određene emocije u okviru ciljnog tržišta.