Prostor na sajtu (vizuelno uočljiv) rezervisan najčešće za reklamiranje ili linkovanje (povezivanje) na neki drugi sajt. Grafička slika, animacija ili drugi grafičko – tekstualni objekat koji se upotrebljava kao oglasno sredstvo na web stranicama, e-mail newsletterima i slično.Analogno postavljanju reklama u novinama ili na bilbordu, tako i na sajtu postoji mogućnost postavljanja reklame (banera) i reklamiranja svog internet sajta, usluge, firmu… Ta usluga se najčešće plaća oglašivaču tj. onome na čijem sajtu je postavljen baner. Takođe, postoji i mogućnost razmene (baner za baner). Namenjen je da privuče što više posetilaca sa sajta na kome je postavljen. Klikom na baner otvara se Vaša internet strana ili neka druga strana koju Vi izaberete i na taj način možete dobiti potencijalne klijente.

Baner je najčešće slika (formati JPEG, GIF, PNG), a može biti i  multimedijalni sadržaj kao što je flash. Flash baner često sadrži audio ili video animacije kako bi posetiocu sajta na kome je baner postavljen bio zanimljiviji i time povećava mogućnost posete.

Primer Flash banner-a:

Najčešće veličine banera su 728x90px, 468x60px, 234x60px, 120x90px, 120x60px, 120x240px i 125x125px, mada postoji mogućnost prilagođavanja. Dimenzije su izražene u tačkama (pikselima -skraćeno px).

Univerzalne dimenzije banera možete pogledati ovde: http://en.wikipedia.org/wiki/Web_banner

Svrha banera je da privuče pažnju i mnogi oglašivači pokušavaju da dobiju što više poseta postavljanjem zanimljivih banera na udarnim mestima na stranici. Udarne pozicije su najčešće na vrhu stranice, koja je ujedno i najskuplja. Spuštanjem na dole (scroll – skrolovanje) cena postavljenja banera srazmerno opada.

strukturasajta