ŠTA SU KLJUČNE REČI I ZAŠTO SU ZNAČAJNE?

U početku beše (ključna) reč. I danas se stvari nisu promenile, osim što smo početak svega preneli na Internet podneblje. Digitalnim marketingom Internet je postao posebna ideologija, ove naše, sajber ere. Ključne reči (Keywords), SEO, Social Media, Google Analytics, SMO – kvalitetan brainstorming, zar ne?

Predlažemo da krenemo iz početka (a kako drugačije?). 🙂

Šta su ključne reči?

 

Najvažnija stvar Online marketinga. Bukvalno ne možete započeti pisanje bloga ili sadržaja za veb sajt ukoliko niste odredili ključnu reč. Zapravo, možete, ali to će biti manje dobro za vaš Online nastup. Hajde da bude više dobro.

Ključne reči su, najjednostavnije rečeno, ono što vaši klijetni kucaju u search boxu u nameri da dobiju potrebne informacije. Zato, kada pišete tekst za blog ili veb sajt sadržaj, zapitajte se šta biste vi kucali kada biste bili oni.

Želite ključne reči? Istražite tržište.

 

Ukoliko želite kvalitetan Online nastup, drugujte sa Googlom. Google KeywordPlanner  je bukvalno prvi alat koji koristite kada istražujete ključne reči. Sam naziv govori o njegovoj savršenoj svrsishodnosti, na raspolaganju vam je planer ključnih reči. To je kao kada biste imali osobu koja vam organizuje život i onda uvek znate kako i šta da uradite, a da vam, pritom, pokazuje i relevantne statističke podatke svakog vašeg postupka.

Pretražite ideje za ključne reči, pretražite koje ključne reči su najbolje rangirane u Google pretrazi, šta ljudi traže i koliko o tome drugi pišu.

Želite ključne reči? Razmišljajte kao vaša ciljna grupa.

 

Ako pretpostavimo da ste pre početka pisanja teksta odredili kome je tekst namenjen, ko je vaša ciljna grupa, onda otvorite Internet pretraživač i kucajte ono što bi oni kucali. Evo primera: ako želite da pišete o vežbama za oblikovanje mišića stomaka, da li biste isto tako i pretraživali?  Možda ono što je stručniji naziv nije i najzahvalniji. Ljudi kucaju onako kako govore, često robotski i često u nominativu, čak i kada nije okej da bude u tom padežu. Dakle, pre će Google dobiti zahtev da pretražuje Vežbe za stomak, ili Vežbe za ravan stomak, ili Vežbe za zatezanje stomaka, ili Kako do ravnog stomaka. 🙂 Kada zapišete što veći broj ideja, onda odredite glavnu ključnu reč i ostale ključne reči koje ćete, takođe, često koristiti u tekstu.

Ključna reč ili ključne reči?

 

Vratimo se na onu najprostiju definiciju ključnih reči – ono što vaši klijenti kucaju u search boxu u nameri da dobiju potrebne informacije. Vodićemo se gore pomenutim primerom. Dakle, ako žele da oblikuju mišiće stomaka, da li će kucati samo “stomak”? Pa, neće. Kucaće mnogo više od toga, stomak je kompleksna reč da bi samo ona bila ključna.

Ipak, važno je da znate da nije dobro imati čitave prostoproširene rečenice umesto ključne reči. Budite precizni, neka vaša ključna reč bude suština onoga o čemu ste pisali i odgovor na pitanje – šta ljudi pretražuju? Zato je važno da, pre svega, istražite tržište, istražite šta klijenti žele, o čemu je konkurencija pisala, šta je u vrhu Google pretrage.

Kako vam sada zvuči? Na kraju, uvek možete da vidite kako ljudi reaguju na vaše ključne reči. Da, možete. Rekli smo koliko je Google odličan alat, sve zna (skoro). 😉

Još jedan sistem koji vam preporučujemo je Google Adwords.

Google Adwords vam pomaže da dobijete poprilično pouzdane rezultate. Iza kulisa ovog svemoćnog sistema kriju se podaci o tome koje ključne reči su najviše doprinele interakciji sa Internet korisnicima. Dakle, osoba A u pretraživaču kucala je ovo i to je dovelo na moj sajt, osoba B kucala je ovo i to joj je prikazalo moj oglas na Googlu. Pa, koliko je sjajno znati kako su vaši klijetni razmišljali pre nego što su se povezali sa vama? 🙂

Ključne reči u tekstu

 

Na kraju, omiljeni deo – pisanje. Kada ste odredili ključnu reč, važno je da se ona nađe u naslovu teksta, u prvom paragrafu i u podnaslovima. I to baš u tom obliku u kojem ste je na početku definisali – u tom padežu i u tom istom licu, gramatičkom rodu i broju.

I, da, možda vam određivanje ključnih reči zvuči kao pravilo koje narušava kreativnost, ali nije tako. Važno je samo da tekst prilagodite ciljnoj grupi, a to znači da uključite dovitljivost, lepotu jednostavnosti, da ne kažem – kreativnost. 🙂