SEO (Optimizacija za pretraživače)

Optimizacija stranica za pretraživače (Search Engine Optimization) je proces finog podešavanja web stranice koji uključuje poboljšavanje internih i eksternih aspekata u cilju povećanja broja poseta koje web stranica dobija putem pretraživača, čime se i povećava broj kontakata i/ili direktna prodaja proizvoda i usluga.

Danas  je SEO deo strategija marketinga putem pretraživača koji se odnosi na tehnike prilagođavanja samog sajta zahtevima pretraživača sa aspekta kvalitetnog pozicioniranja sajta u prirodnim rezultatima pretraživanja, za određene ključne reči.

Nakon što sajt postavite na internet, neophodno je određeno vreme da ga pretraživači indeksiraju. (ubace u svoju baze, iz koje izlaze rezultati pretrage).

Optimizacija uključuje sledeće oblasti:

  • izbor i analiza ključnih reči
  • određivanje META tagova: description i keyword
  • editovanje TITLE taga, H1, H2 i ostalih
  • editovanje HTML i CSS koda
  • modifikovanje naziva datoteka i strukture stranice
  • eventualno podešavanje internih linkova
  • eventualne izmene sadržaja
  • i još mnogo toga…


Razlikujemo dve vrste optimizacije:

On-page optimizacija

On-page optimizacija obuhvata sve navedeno u prethodnom nabrajanju.

Off-page optimizacija

Veliki deo off-page ili off-site optimizacije odnosi se na pravljenje linkova sa drugih sajtova. Treba znati odakle linkovati, kako, kojom frekvencijom, … Ako ste do sada imali jedan novi link ka sajtu mesečno, veoma je neprirodno izgraditi 100 linkova za 2 dana. To može često doneti negativne poene kod Google-a. Znači, za izgradnju linkova je potrebno vreme kako bi se proces obavio kvalitetno.

Recimo da ste postavili 20 novih linkova ka sajtu. Sada je potrebno da Google “pohvata” te linkove. A tu već dosta zavisi od toga koliko često posećuje (Google roboti – “pauci”) te sajtove odakle vam dolaze linkovi. Može se desiti da se od 20 linkova postavljenih danas, tek jednom u 2 dana po jedan od njih počinje da računa. Nekoliko linkova Google možda neće nikada ni indeksirati.

SEO znači kontinuirani rad

I kada se sve to odradi, indeksira i dobiju solidne pozicije na pretraživačima, predstoji kontinuirani rad. Manji nego ovaj u prvo vreme, ali je opet neophodan. Neki od linkova koje sada imate na stranicama sa PR4 (Page Rank), postaće linkovi sa stranicama PR2 jer će se smanjiti PR tih stranica. Neki sajtovi koji linkuju na vas biće obrisani iz indeksa. Neki će se ugasiti.

Google sada uzima u obzir oko 200 faktora za SERP poziciju, ali te faktore i njihovo vrednovanje se stalno menja. Zato će neke stranice koje se danas dobro kotiraju kroz par meseci izgubiti pozicije. Treba pratiti promene i stalno menjati, dopunjavati, napredovati, u skladu sa promenama Google algoritma.


Trajanje procesa optimizacije

Sam proces optimizacije stranica može trajati 3, 6, a ponekad i više od 12 meseci pre nego što se vaše stranice za određene ključne reči počnu prikazivati na visokim pozicijama u rezultatima pretraživanja.

Postoji li brza optimizacija?

Takvo nešto ne postoji. Sajt se ne može optimizovati za pretraživače u roku od par dana i time završiti bilo kakva dalja aktivnost u tom pravcu. Naravno, i tu postoje izuzeci. Recimo, ukoliko imate sajt o proizvodnji eksera u Bačkoj Topoli, i interesujete Vas samo da dobijate posetu ako neko traži “proizvodnja eksera Bačka Topola” u Google. Tu konkurencije gotovo da nema pa se rezultati mogu dobiti brzo, i jedva da je potreban dalji rad. Ali ako se vašim ključnim rečima bave i drugi sajtovi, onda je jedini način strpljenje i kontinuirani SEO.

2017-02-20T13:33:27+00:00
IZRADA SAJTOVA