Web dizajn, kao sve istaknutije kreativno polje, podložan je stalnim promenama, tj. inovativnim rešenjima. Ukoliko imate dodirnih tačaka sa ovom delatnošću, važno je da budete u toku sa trendovima. Razvoj industrije i web tehnologije danas su i te kako povezani.

Predstavljamo Vam 9 najvažnijih trendova Web dizajna za 2017. godinu

Manje opcija unutar menija

Uveliko usvojen trend je umanjena navigacija. Zapravo, header koji je imao 5 do 7 opcija, sada će imati 3 ili 4 opcije.

Ovo rešenje je korisno i za mobilne uređaje, s obzirom da je danas Responsive web design izuzetno značajan.

S druge strane, korisnici jednostavnije dolaze do potrebne informacije.

IKEA je odličan primer za to. Uporedite novi redizajn sa prethodnim.

IKEA stari sajt:

IKEA redizajn:

Hidden meni je postao poprilično aktuelan zahvaljujući Facebooku koji ga je među prvima plasirao. Cvetanje ove vrste navigacije donosi više prostora za glavnu stranu (Front Page). Fokus je, dakle, na ključnim elementima menija.

Generacija Responsive web dizajna

Sadržaj web sajta treba da bude dizajniran na taj način da prvobitno odgovara mobilnim i drugim manjim uređajima, a potom i ostalim uređajima sa većim ekranom. Istraživanja pokazuju da čak 70% poseta dolazi sa mobilnih uređaja.

Responsivni dizajn će i u budućnosti dominirati, jer je to jedan od efikasnijih načina da se ostvari adekvatno korisničko iskustvo. Manja ponuda opcija,  i optimizovani web sajtovi postali su značajni faktori web sajt dizajna.

Fotografije i ikonice

Velika fotografija na pozadini vašeg sajta je dominantna i privlači pažnju posetioca. Zato je važno da ta velika fotografija govori o vama i čime se vi bavite, kako bi korisnici na prvi pogled stekli pravi utisak o vama.

Takođe, zastupljenost ikonica na sajtu je sve prisutnija. Obratite pažnju da sve ikonice budu istog stila i skladu sa porukom koju njome želite da pošaljete.

Minimalizam do ekstremizma

Dizajn je sveden, minimalistički, ali sa pozivom na akciju. Na taj način se Vaš potencijalni klijent (posetilac sajta) konektuje  sa proizvodom, odnosno uslugom.

Web sajtovi dizajnirani prema standardima današnjice podrazumevaju prisutnost uglavnom dve boje, a često je i jedna boja, ukoliko ne računamo belu i crnu.

Dosta belog i praznog prostora prebacuje fokus na ponudu, odnosno, na ono što prodajete.

Dakle, minimalistički stil je apsolutno dominatnan i kako bi  korisnici razumeli Vašu poruku, tj, primetili.

Tipografija postaje značajnija

Težnja ka autenitčnosti posebno se istakla na polju tipografije.

Tipografija veoma dobro funkcioniše za privlačenje i držanje pažnje korisnika. Velika tipografija je naročito efikasna kada sajt ima dugačku stranicu za listanje. Dakle, ukoliko do sada niste imali velika slova na sajtu (caps),  pa, vreme je da to učinite.

Video, video, video

Jedan od sve zastupljenijih trendova u web sajt dizajnu je korišćenje video sadržaja. Od full screen videa na početnoj strani, pa preko implementiranih videa sa društvenih mreža (najčešće YouTube).

Ljudi su se sve više navikli da gledaju video na svojim uređajima. Web sajtovi koji imitiraju ovaj filmski doživljaj, svakako prate trendove.  S druge strane, ovo je i jedan od načina da posetioci ostanu što duže na sajtu.

Ipak, budite oprezni, kvalitet video snimka je prioritet. Visoka rezolucija je obavezna, jer na taj način doprinosite profesionalnom izgledu sajta, a samim tim i Vašem rada.

Šta je sa zvukom?

U jednom periodu zvuk na web sajtu bio je vrlo popularan. Ipak, veliki broj korisnika će zvučni efekat na sajtu označiti iritantantnim. Istraživanja pokazuju da korisnici Facebooka, videe koji se automatski reprodukuju, gledaju bez zvuka. Dakle, ovo je danas neaktuelna stavka među web dizajn trendovima. Isključite zvuk na vašem sajtu pre nego što korisnici to učine sami.

Web dizajn je tema koja je podložna inovacijama, iz godine u godinu trendovi se menjaju. Verovatno neki trendovi neće biti relevantni za Vas, ali je veoma važno da pratite šta se trenutno dešava u industriji i da pronađete način kako da se razvijate i napredujete.